Día de la lengua materna 21 de febrero

El pasado 21 de febrero los alumnos del centro IES el Sueve de Arriondas comenzaron la jornada lectiva con un acto en celebración del día internacional de la lengua materna.

imagen1 210219

imagen 2 210219

El Profesor de Lengua Asturiana leyo el texto incluido a continuación, realizando los alumnos la lectura del texto propuesto desde la Consejería de Educación.

imagen3 210219

El Día Internacional de la Llingua Materna celébrase añalmente'l 21 de febreru en tol mundu pa concienciar sobre la diversidá llingüística y cultural y sobre'l multillingüismu nel planeta. La fecha representa'l día de 1952 cuando tres estudiantes universitarios que se manifestaben pola reconocencia del so idioma, el bengalín, una de les dos llingües del Paquistán d'entós, morrieron a manes de la policía en Daca, la capital de lo qu'agora ye Bangladex.

Los idiomes son poderoses ferramientes pa conservar y desendolcar el nuestru patrimoniu cultural tanto material como inmaterial. Toa acción pa dar puxu al espardimientu de les llingües maternes val non solo pa fomentar la diversidá llingüística y la educación multillingüe, sinón tamién pa crear una conciencia más completa sobre les tradiciones llingüístiques y culturales al rodiu del mundu y inspirar una solidaridá basada nel entendimientu, la tolerancia y el diálogu.

Agora, tres alumnos, pertenecientes a los cursos qu'hai esti añu nel centru, van lleer el Manifiestu pola llingua materna, pero enantes quixera dicir les pallabres siguientes:

La llingua de mio madre, de la mio tierra.

Pallabres que falen de la mar y los montes,

de rises y llárimes, de guerres y colleches,

d'afalagos y taragaños, de pasáu y de futuru.

Les llingües son la historia de los pueblos;

nun les dexes morrer.